خواب۲

چگونه راحت بخوابیم28.gif
كمبود خواب مناسب به علت ایجاد اضطراب و بى نظمى در فعالیت ها، تلاش هایمان را بى اثر مى سازد. اگر شما از بى خوابى رنج مى برید، پیدا كردن راه حل هایى براى یافتن علت بى خوابى و بازگشت به دوران قبل از مشكل بى خوابى از اهمیت ویژه اى برخوردار است.دوازده پیشنهاد زیر به شما كمك مى كند كه هم علت بى خوابى را پیدا كنید و هم به حالت اولیه بازگردید:


1- با دكتر معالج خود صحبت كنید. شما باید از مشكلات جسمى به خاطر بى نظمى در خواب جلوگیرى كنید و بتوانید بر آن فائق آیید. حتماً در مورد داروهایى كه استفاده مى كنید با پزشك معالج صحبت كنید.


2- یك برنامه زمانى براى خواب خود طراحى كنید و به آن پایبند باشید. منظور از داشتن برنامه، مشخص نمودن ساعات به رختخواب رفتن و بیدار شدن است. براى اثربخشى بیشتر در روزهاى تعطیل نیز این برنامه را اجرا نمایید.


3- پس از اجرا كردن برنامه منظم براى خواب، در طول چند روز آن را تعدیل كنید. یعنى زمانى را كه راحت به خواب مى روید و زمان بیدار شدن را تنظیم نهایى كنید و در برنامه قرار دهید. اكثر بزرگسالان به 8 ساعت خواب در طول روز نیاز دارند.


4- تمرینات آرام بودن و تنفس عمیق را فرا بگیرید. آن قسمت از تمرینات آرام بودن را كه علاقه دارید، فرا بگیرید تا در زمان دراز كشیدن در رختخواب به راحتى انجام دهید. یكى از مزایاى اصلى این روش، غلبه بر اضطراب است.


5- زمان رفتن به رختخواب را طبق تشریفات خاص انجام دهید. این مراحل را هر شب تا قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. به زودى درمى یابید كه مغز شما این مراحل را تا شروع خواب با شما همراهى مى كند. گرفتن یك حمام گرم در آرامش شما كمك فراوانى مى كند.


6- استفاده از نیكوتین، كافئین و الكل را کنار بگذارید و از خوابیدن هاى بدون برنامه نیز اجتناب كنید. این گونه موارد عاملى براى تشدید اضطراب است لذا حذف آنها كمك شایانى به بهبود شرایط مى كند.

منبع : اینترنتی http:/www.tebyan.net   


/ 1 نظر / 10 بازدید
رادیکال x

سلام من حرفمو در مورد تاثير قصه کودکان و ... پس گرفتم وبلاگ خوبی داريد من آپم خوشحال می شم يه سری بزنيد