اتاق خوب = خواب خوب

38.gif اتاق خواب راحت،خوابي آرامتر

متخصصان معتقدند؛اگر اتاق خواب فرد راحت و رضايت بخش باشد،خواب وي نيز آرام و رضايت بخش خواهد بود. دكتر حشمتي متخصص اختلالات خواب به باشگاه خبرنگاران گفت:محيط فيزيكي خواب در بهبود خواب موثر استوي ادامه داد:بايد از تشك‌هايي استفاده شود كه خيلي سفت و يا نرم نباشد بايد در مورد مناسب بودن دماي اتاق اطمينان حاصل كرد، اتاق خواب بايد به اندازه كافي تاريك باشد.

 دكتر حشمتي تصريح کرد:اتاق خواب بايد ساكت باشد، اگر نمي‌توانيد سر و صدا را كنترل كنيد، بهتر است از گوش بند استفاده شود.

 وي با تاكيد بر اينكه از اتاق خواب بايد تنها براي خوابيدن استفاده كرد ،گفت: اگر از تاق خواب براي تماشاي تلويزيون، يا مكالمه تلفني با دوستان استفاده كنيد، ذهن براي اين كارها شرطي مي‌شود و محض ورود به اتاق خواب به ياد اين كارها مي‌افتيد.
وي يكي ديگر از عوامل منجر به اختلال خواب را مصرف قرص‌هاي خواب آور دانست و افزود: عوارض اين قرص‌ها شامل خواب آلودگي در طي روز، نامشخص ماندن علت بي خوابي و بازگشت شديدتر بيخوابي به دنبال قطع مصرف آن‌ها است. 

 وی تصريح كرد: داروهاي خواب آور بايد طبق نظر پزشك و تنها براي مدت كوتاهي استفاده شود.

         منبع:http://salamatnews.com    

 

/ 0 نظر / 14 بازدید